Marka Değeri ve Sembolik Tüketim
Marka Değeri ve Sembolik Tüketim

Marka Değeri ve Sembolik Tüketim (9786053372691)

0,00
Yayınevi - Tedarikçi : Literatürk Yayınevi
İndirim Oranı : %5 İndirim
Fiyat : ₺60,00
İndirimli : ₺57,00
Stoklarda Bulunan Adet : 0
Barkod : 9786053372691

Literatürk Yayınevi

Semboller, tüketicilere mi markalara mı değer katıyor? Üretimde yaşanan çeşitlilik, beraberinde markaların rekabetini ve rekabet de markaların birbirinden farklılaşması için sembolleri doğurmuştur. Zamanla markalara; imaj, kimlik, sembolik anlam yüklenmiş ve pazarda ürünün işlevinden ziyade markanın sembolü satmaya başlamıştır. Markanın taşıdığı sembolik anlam bağlamında tüketim yapanlar, marka aracılığıyla kendilerini ifade etmekte, sosyal statü kazanmakta, kısaca kendilerine değer katmaktadırlar. Kendilerine değer katmak için aynı markayı sadakatle satın alan tüketiciler ise markaya finansal değer kazandırmaktadır. Yüksek lisans tezinin geliştirilmesiyle hazırlanan bu kitapta; Brand Finance tarafından yayınlanan “Global 500” isimli, 2014, 2015, 2016 ve 2017 yıllarına ait “Dünyanın En Değerli 500 Markası” listelerin tümünde ilk 100 sıralamada yer alan otomotiv sektöründe faaliyet gösteren markalar (2017 yılı sırasıyla Mercedes-Benz, Toyota, BMW, Volkswagen, Honda, Nissan ve Ford) marka değeri açısından nitel ve nicel olmak üzere iki farklı araştırma yöntemi çerçevesinde incelenmiştir. Nitel araştırma kapsamında, sembolik tüketimin tüketici temelli marka değerine etkisi, derinlemesine mülakat yardımıyla toplanan verilerin içerik analizi çerçevesinde değerlendirilmesiyle oluşturulmuştur. Nicel araştırma bağlamında ise finansal marka değerinin etkinlik ve verimliliği, çok kriterli karar verme yöntemlerinden Veri Zarflama Analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan iki farklı araştırma sonucunda markaların tüketici temelli ve finansal olarak sahip olduğu değerleri incelenerek karşılaştırılmıştır. Semboller, logolar, renkler, sloganlar kısaca tüketiciyi satın almaya davet eden her çaba markalara finansal kazanç sağlamakta ve değer katmaktadır. Otomotiv, hazır giyim, emlak, teknoloji, ulaşım, gıda… Markanın tüketici tarafından değerli görülmesi önemlidir çünkü her bir tüketici marka için finansal değer anlamına da gelmektedir. Finansal ve tüketici temelli marka değerini bir bütün olarak kabul eden markalar, gelecekte de en değerli markalar listesinde ışıldamaya devam edecektir. Çünkü en değerli markalar, tüketicileri değer kazandıkça değerlenen markalardır.Tanıtım MetniTanıtım Metni
Yayın Evi
Literatürk Yayınevi
Cilt Bilgisi
Ciltsiz
Ürün Tipi
Kitap
Baskı Durumu
Tükendi
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Tarihi
Mart 2020
Sayfa Sayısı
176
Kitap Boyutu
13,50 x 21,50 cm
Kağıt Cinsi
2. Hamur
Yayın Dili
Türkçe
AZ ÖNCE SİPARİŞ VERİLEN ÜRÜNLER
BU ÜRÜNE BAKANLARIN SEPETİNE EKLEDİKLERİ
EKSTRA İNDİRİMLİ ÜRÜNLER
SON BAKTIĞINIZ ÜRÜNLER
 
GERÇEK STOK ADETLERİ HIZLI KARGO İMKANI
ŞİMDİ SİPARİŞ VERİN %10 MÜPTELA PUAN KAZANIN!
SİPARİŞ VERİN SEPET ALTIHEDİYE FIRSATLARINI KAÇIRMAYIN
ÖDEMENİZİ KREDİ KARTI, EFT YA DA KAPIDA YAPABİLİRSİNİZ
Cem Şahin

Sivas doğumlu olan Cem Şahin, 2005 yılından bugüne yazılı ve görsel meydanın içinde yer almaktadır.

Cem Şahin’in Gölge, 129, Tamu isimli polisiye romanları ve kendi düzenlediği boyama kitabı bulunmaktadır. Ayrıca, Kitap Müptelası ve Müptela Dükkan’ın kurucusudur.

Devamı
Turan Ekinci

1967 yılında beş çocuklu bir ailenin üçüncü çocuğu olarak Tokat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimimi Tokat’ta tamamladı. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik ve Halkla İlişkiler Yüksekokul eğitimlerini aldı.

Kamuda 25 yıl hizmetten sonra emekli oldu.

Devamı
Deniz Uysal

1964 yılında Ankara'da doğdu.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği bölümünden mezun oldu, otuz altı yıllık tarih öğretmenidir.

Devamı
İnanç Özgen

İnanç Özgen, 1974 yılında Elazığ'da doğdu.

Halen bir devlet üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.

Devamı
Abbas Turan

Abbas Turan, 1968 yılında Sivas'ın Yıldızeli İlçesi Sarıkaya Köyü'nde doğdu.

Altı yıl boyunca yatılı olarak okuyarak eğitimini tamamladı.

Devamı
Kemal Doğan

Kemal Doğan, 1970 yılında Sivas'ta dünyaya geldi Evli ve 3 çocuk babasıdır.

Sivas merkeze bağlı Kavak Köyü'ndendir.

Devamı
Dilek Olgun

Dilek Olgun, 1991 yılında Üsküdar'da doğdu. Dilek Olgun, astroloji, numareoloji alanında uzmanlığına devam etmektedir.

Devamı
Nermin Güday Kaçar

Yazar 1969 Bolu doğumludur. Duru ve Uras adlı iki torunu vardır. Emekli memurdur. Ayrıca resim çalışmaları da yapmaktadır.

Devamı
Faruk Güzel

1 Eylül 1981 Ankara Şereflikoçhisar doğumludur. Asıl mesleği muhasebeciliktir.

Devamı
Gamze Kurban

09.08.1986 Ankara doğumludur. 2004 yılında Kırıkkale Üniversitesi Hukuk Fakültesine girdi. 2008 yılında mezun oldu. 2009 yılından bu yana Ankara Barosu'nda serbest avukatlık yapmaktadır.

Devamı
PAYLAŞ:
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız.