Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri (9786257348836)

0,00
Yazar - Marka : Serkan Demir
Yayınevi - Tedarikçi : Eğiten Kitap
İndirim Oranı : %10 İndirim
Fiyat : ₺200,00
İndirimli : ₺180,00
Stoklarda Bulunan Adet : 2
Barkod : 9786257348836

Eğiten Kitap

Yıl 2009- 2010 eğitim öğretim yılı… Doktora tez konumu belirlerken ülkemizde eğitim programlarına yön vermeye başlayan yapılandırmacı yaklaşımın okullarımızda daha etkili bir şekilde uygulanmasına nasıl katkıda bulunabilirim diye düşündüm. O dönemlerde yapılandırmacı yaklaşım yaklaşık 5 yıldır uygulanmasına rağmen bir yandan öğretmenlerin bu yaklaşıma yönelik ön yargıları devam ederken bir yandan da yeni öğretim yöntem ve teknikleri arayışlarına girilmişti. Gerek araştırmacılar gerek öğretmenler yapılandırmacı yaklaşıma yönelik uygulamalara ihtiyaç duymaktaydılar. Özellikle dünyada yapılandırmacı yaklaşımla ilgili literatürbilgileri yer alırken uygulamalar yetersiz kalmaktaydı.Yapacağım çalışma hem yapılandırmacı yaklaşımın savunduğu düşünceleri ortaya koymak hem de araştırmacılara ve öğretmenlere uygulamaya yönelik bir bakış açısı kazandırmalıydı. Yapılandırmacı yaklaşımın yüksek lisans tezinde de çalışan biri olarak bana en çok yansıyan yönlerinden biri, bireysel farklılıkların önemine vurgu yapması oldu. O dönemlerde mesleğinin 8. yılını geride bırakan bir öğretmen olarak aynı yaşlarda olup çok farklı özelliklere sahip çocuklarla çalışma fırsatım olmuştu. Bununla birlikte yetişkin eğitimleri vermeye başlamıştım. Yetişkinlerin de öğrenme ortamına getirdikleri farklı deneyimler, farklı ilgi alanları bulunmaktaydı.Hem çocuklara hem yetişkinlere eğitimler veren bir öğretmen olarak bireysel farklılıkları göz önünde bulundurmanın gerekliliğini ön plana çıkarma ihtiyacı hissettim. O dönemlerde hayatıma iki anlamlı söz girmeye başladı. Biri Waldorf yaklaşımının felsefesini oluşturan "Her çocuğun ritmi farklıdır” diğeri ise Gregory ve Chapman’ın (2002) farklılaştırılmış öğretimin çıkış noktasını oluşturan "aynı elbise her bedene uymaz”. Bu sözlerden sonra içinde bulunduğumuz zamana bir katkıda bulunmam gerektiğini düşündüm. Yapılandırmacı yaklaşımın temel felsefesini ortaya koyacak, onu sınıflara taşıyacak, her çocuğun ilgi, istek ve ihtiyacına uygunolacak, sınıfında yapılandırmacı yaklaşımı nasıl uygulayabilirim diye soran meslektaşlarıma ilham verecek ve araştırmalara ışık tutacak bir çalışmanın kapısını aralamaya başladım. Hoş geldin hayatıma farklılaştırılmış öğretim…Önce derin bir araştırma süreci başladı. Neredeyse dünyada farklılaştırılmış öğretim ile ilgili yapılmış bütün çalışmalara ulaştım. Boğaziçi Üniversitesinin kütüphanesinin dili olsa da konuşabilse o günleri. Ardından örnek uygulamaları sınıfımda uyguladım. Öğrencilerimdeki yansımalarını görmek istedim. Öğrencilerimdeki yansımalarını görmek istedim. Öğrencilerimin geçirmiş oldukları öğrenme yaşantıları sürecindeki heyecanları, mutlulukları ve öğrenme çabaları çalışmalarıma yön vermeye başladı. Ardından tezime yönelik program hazırlama süreci ile devam etti.Başarılı bir şekilde farklılaştırılmış öğretimin etkinliklerine yönelik bir doktora tez çalışmasını tamamladım.Tezimi yazdıktan sonra sıra, farklılaştırılmış öğretimi meslektaşlarımla paylaşmaya geldi. Öğretmenlere yönelik farklılaştırılmış öğretim uygulamaları üzerine atölye çalışmaları gerçekleştirdim. 2015 yılında özel yetenekli öğrenciler hayatıma girmeye başladı. Özel yetenekliler eğitiminde farklılaştırma uygulamaları üzerine öğretmen eğitimler vermeye başladım. Tezimden sonra düzenlediğim her eğitim yeni bilgiler öğrenmemi de sağladı. Farklılaştırılmış öğretimi sahada uyguladıkça adeta ilk defa karşılaşıyormuşum gibi yeni bir yanını keşfettim. Eğitimlerden sonra yeri geldi eklemeler yaptım, yeri geldi işlemeyen kısımlarını çıkardım, yeri geldi farklı bağlantılar kurdum…Hem uyguladım hem öğrendim…. öğrendiklerimi geliştirdim….bugün ise öğrendiklerim, deneyimlediklerim, heyecanım bir kitaba dönüştü. Doktora tez sürecimden bugüne kadar edindiğim deneyimler doğrultusunda farklılaştırılmış öğretimi eğitim alanına bir bakış getirmesi amacıyla bu kitabı hazırladım. Türkiye’deki ilk çalışma olmamasına karşın farklı bir bakış açısı kazandıracağına inanıyorum.Kitabın birinci bölümünde olumlu sınıf ikliminin özellikleri yer almaktadır. Farklılaştırılmış öğretimi sınıflarında uygulamak isteyen öğretmenlerin öncelikle olumlu sınıf iklimi oluşturmaları gerekmektedir. Olumlu sınıf iklimi oluşturmak isteyen öğretmenlerin sınıflarında bireysel farklılıkları önemseyerek ders planları tasarlamaları, beyin araştırmalarını sınıflarında uygulamaları ve her çocuğa öğrenme için fırsat eşitliği sunmaları gerekmektedir. Kitabın birinci bölümünü bu konularda bir bakış açısı kazandırmak amacıyla hazırladım.Kitabın ikinci bölümünde farklılaştırılmış öğretimin kuramsal boyutu ilgili alanyazını analiz edilerek sunulmuştur. Farklılaştırılmış öğretimi sınıflarında uygulamak isteyen öğretmenlerin öncelikle farklılaştırılmış öğretimin ne olduğu bilmekle birlikte ne olmadığını zihinlerinde oluşturmaları gerektiğini düşünmekteyim. Bununla birlikte öğretmenlerin ders öğelerinin nasıl farklılaştırılacağına dair ilgili alanyazını doğrultusunda bir çerçevenin oluşturulması gerekmektedir. İkinci bölümde farklılaştırılmış öğretimin kuramsal çerçevesini oluşturmayı amaçladım. Bu bölümün farklılaştırılmış öğretimin kuramsal boyutuna yönelik bir bakış açısı kazandıracağına inanmaktayım.Kitabın üçüncü bölümünde ise farklılaştırılmış öğretimi hayata geçiren 10 öğretim yöntem ve teknik yer almaktadır. Her yöntem ve tekniğin ne olduğu, uygulama biçimi, olumlu yönleri ile birlikte sınırlılıkları detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Her yöntem ve teknikle ilgili bütün öğretim kademelerine yönelik örnek uygulamalarayer verilmiştir. Örnek uygulamaların farklı derslere ait kazanımlara yönelik olmasına dikkat edilmiştir. Her uygulamanın sonunda okuyucuların kendi branşlarına yönelik bir etkinlik hazırlama bölümü bulunmaktadır. Bu bölümlere yapacağınız ders tasarımlarını benimle paylaşmanızı rica ediyorum. Böylelikle bundan sonra yapacağımız çalışmalarda sizlerin paylaştıkları örnekleri sizlerin adlarınızı da belirterek bir araya getirmek ve daha çok sayıda meslektaşlarımızla paylaşabilmeyi çok isterim.Kitabın dördüncü bölümünde ise derslerini uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirmeyi planlamak isteyen öğretmenlerimize farklılaştırma uygulamalarında kullanabilecekleri dijital araçlar bilgisi yer almaktadır. İlgili alanyazınında da belirtildiği gibi önemli olan çok sayıda dijital araç bilmek değil dijital araçları amaçlarına göre kullanmak gerekmektedir. Her aracın özellikleri ile birlikte farklılaştırılmış öğretim sürecinde nasıl kullanılabileceğine dair bilgiler de yer almaktadır. Bu kitabın her cümlesinde ayrı bir heyecan yaşadığımı tüm içtenliğimle sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım bu heyecanımı sizler de hisseder ve farklılaştırılmış öğretim uygulamalarını daha çok sayıda öğrencimize hep birlikte ulaştırmış oluruz.Bu kitabın meslek yaşamınıza bir renk katması dileğiyle…Tanıtım MetniTanıtım Metni
Yayın Evi
Eğiten Kitap
Cilt Bilgisi
Ciltsiz
Ürün Tipi
Kitap
Baskı Durumu
Satışta
Baskı Sayısı
1.Baskı
Basım Tarihi
2021
Sayfa Sayısı
180
Kitap Boyutu
15,50 x 23,50 cm
Kağıt Cinsi
2.Hamur
Yayın Dili
Türkçe
AZ ÖNCE SİPARİŞ VERİLEN ÜRÜNLER
BU ÜRÜNE BAKANLARIN SEPETİNE EKLEDİKLERİ
EKSTRA İNDİRİMLİ ÜRÜNLER
SON BAKTIĞINIZ ÜRÜNLER
 
GERÇEK STOK ADETLERİ HIZLI KARGO İMKANI
ŞİMDİ SİPARİŞ VERİN %10 MÜPTELA PUAN KAZANIN!
SİPARİŞ VERİN SEPET ALTIHEDİYE FIRSATLARINI KAÇIRMAYIN
ÖDEMENİZİ KREDİ KARTI, EFT YA DA KAPIDA YAPABİLİRSİNİZ
Cem Şahin

Sivas doğumlu olan Cem Şahin, 2005 yılından bugüne yazılı ve görsel meydanın içinde yer almaktadır.

Cem Şahin’in Gölge, 129, Tamu isimli polisiye romanları ve kendi düzenlediği boyama kitabı bulunmaktadır. Ayrıca, Kitap Müptelası ve Müptela Dükkan’ın kurucusudur.

Devamı
Turan Ekinci

1967 yılında beş çocuklu bir ailenin üçüncü çocuğu olarak Tokat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimimi Tokat’ta tamamladı. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik ve Halkla İlişkiler Yüksekokul eğitimlerini aldı.

Kamuda 25 yıl hizmetten sonra emekli oldu.

Devamı
Deniz Uysal

1964 yılında Ankara'da doğdu.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği bölümünden mezun oldu, otuz altı yıllık tarih öğretmenidir.

Devamı
İnanç Özgen

İnanç Özgen, 1974 yılında Elazığ'da doğdu.

Halen bir devlet üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.

Devamı
Abbas Turan

Abbas Turan, 1968 yılında Sivas'ın Yıldızeli İlçesi Sarıkaya Köyü'nde doğdu.

Altı yıl boyunca yatılı olarak okuyarak eğitimini tamamladı.

Devamı
Kemal Doğan

Kemal Doğan, 1970 yılında Sivas'ta dünyaya geldi Evli ve 3 çocuk babasıdır.

Sivas merkeze bağlı Kavak Köyü'ndendir.

Devamı
Dilek Olgun

Dilek Olgun, 1991 yılında Üsküdar'da doğdu. Dilek Olgun, astroloji, numareoloji alanında uzmanlığına devam etmektedir.

Devamı
Nermin Güday Kaçar

Yazar 1969 Bolu doğumludur. Duru ve Uras adlı iki torunu vardır. Emekli memurdur. Ayrıca resim çalışmaları da yapmaktadır.

Devamı
Faruk Güzel

1 Eylül 1981 Ankara Şereflikoçhisar doğumludur. Asıl mesleği muhasebeciliktir.

Devamı
Gamze Kurban

09.08.1986 Ankara doğumludur. 2004 yılında Kırıkkale Üniversitesi Hukuk Fakültesine girdi. 2008 yılında mezun oldu. 2009 yılından bu yana Ankara Barosu'nda serbest avukatlık yapmaktadır.

Devamı
PAYLAŞ:
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız.